Menu

Vores seje U19 piger, Camp Nou og en sølvmedalje

30. november 2015 kl. 09:18
Anna Ellehammer fra holdet giver en skildring af den længe ventet tur til Barcelona - en tur holdet har sparet sammen til siden 2013.

af Anna Ellehammer.

Endelig!

I efterårsferien tog vores U19-pigehold til Barcelona. Vi fløj fra Kastrup lørdag morgen, ankom i Barcelona ca. tre timer senere og tog toget langs kysten til Cart de Mar. Her boede vi på et hotel lige ned til vandet og ned til byens hovedgade.

Turen var længe ventet, så vi havde høje forventninger. Siden 2013 har vi samlet ind for at gøre turen mulig. Kamp efter kamp har vi stået i grillen, vi har gjort rent i klubben, uddelt flyers m.m. Vi fandt dog hurtigt ud af, at ingen forventninger var høje nok til at overgå turen. Selvom vores hold altid har været stærkt socialt, blev vi tættere på ingen tid. Vi brugte næsten alt vores tid på at hygge sammen alle sammen, selvom vi fik helt frie tøjler. Hotellet serverede lækker morgen-, middag- og aftensmad i restauranten. Desuden nød vi poolen så ofte som muligt. Vi var dog også uden for hotelværelset.

Onsdag tog vi en hel dag til Barcelona, hvor vi både så Camp Nou og shoppede.

Desuden var vi ofte i byen og ved stranden, og vi spillede endda minigolf.

Fodbold og en sølvmedalje.

Men vi tog jo til Spanien for at spille fodbold: Inden turneringen begyndte fik vi trænet og vænnet os til vejret. Turneringen begyndte om mandagen, og den forløb udmærket - dog med blandede resultater. Vi mødte både danske og udenlandske hold. Holdet kæmpede på trods af skader mod de britiske bæster og fordømte finner. Alligevel endte vi med at vinde sølv i Challenge Cup. En plads, vi var godt tilfredse med.

Ny træner.

Tak til Dupond, Dupont og sponsorer.  Op til turen havde vores ynglingstrænere, Jan og Kim (Dupont og Dupond), sagt, at dette var deres af-slutningstur. Heldigvis har vi haft glæde af dem hele 2015, men herefter skal vi have ny træner. Holdet er nemlig motiverede for at fortsætte samlet, da vi har et stærkt hold både fodboldmæssigt og socialt.

Imens vi var i Barcelona, blev vores kære trænere desuden kårede til årets trænere af klubben. Det kan vi kun nikke genkendende til. Vi vil som hold derfor først og fremmest gerne takke jer, Jan Hansen og Kim Madsen. For alle de gode stunder både på turen såvel som i løbet af årene. I har altid villet vores hold, og i har knoklet og kæmpet med os og for os. Så tusind tak. Det kan ikke beskrives, hvor taknemmelige vi er, for alt det i gør.

Tak til Sponsorer

Desuden skal der lydes en særlig tak til alle sponsorerne: Tømrer- & Snedkerfirma Thøger Larsen, H.H. malerentreprise, RUEGG snedkerfirma, MBP Murer & Entreprenør APS, Fredensborg Blomster, Felix Wolff A/S, Autohuset Helsingør APS og Kaels el & data. Turen ville ikke have været mulig uden jer, og vi vil derfor afslutningsvis opfordre alle til at støtte dem, ligesom de har støttet os

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.